Resans Mål med Nathalie och Elin

I avsnitt #46 av snorsportspodden snackar vi med Pt Elin Dahlin och Nathalie Pettersson kvällen innan Iron Man 70.3 i Jönköping. Hur känns det, hur går tankarna & har dom koll på utrustningen. Vi får också en intervju med Nathalie efter tävlingen och kollar hur dagen varit. Elins race intervju kommer i nästa podd avsnitt. Beklagar ljudet eftersom det är inspelat utomhus. Trevlig lyssning!

Skonsamt, hållbart & roligt

I avsnitt #43 pratar vi om hållbar träning som håller över tid. Hur kan få in träningen i livets puzzle. Vilka är dom vanligaste misstag i träningsplaneringen. Vi pratar även om Elins träningsvecka och hennes resa mot Iron man Jönköping. Vi lottar även ut startplatser till värmlands nya ultra lopp i löpning. Följ oss gärna på pt Elin Dahlin på instagram och Jarnstam coaching.

Trevlig lyssning!

Vikten av rätt kommunikation

Vad vill du uppnå? Vad kommunicerar du till dig själv? Pekar dom åt samma håll?

Det är intressant att vi oftare tänker på det vi inte vill uppnå än vad vi vill uppnå. Det vi kommunicerar utåt kommunicerar vi även innåt. Hur många har tänkt eller sagt: ”det blev inte som jag tänkte” Kan det vara så att det faktiskt blev som du tänkte. Men du tänkte inte som du ville att det skulle bli. Så därför blev det inte som du ville utan som du tänkte. Tänk som du vill!

Jag upplever att många alltid lyfter fram konsekvenserna både i coaching, ledarskap eller som individuell idrottre istället för att focusera på vad vi vill uppnå. Tänk på att…. Se till att….. Var noga med… Och där någonstans förändrar vi matchbilden omedvetet. Istället för att se till det faktiskt funkat och tagit oss hit.

Patrik Jarnstam

Jarnstam coaching

Ny premiär av Snorsportspodden

Snorsportspodden

I avsnitt #39 blir ny premiär med nya poddkollegan PT- Elin Dahlin. Vi kommer få följa hennes resa mot sin första Iron man 70.3 i Jönköping. I varje avsnitt får vi följa hennes vecka, rädsla för simning i öppet vatten & tränings filosofi. Vi pratar även om En svensk klassiker med min avslutande del Vasaloppet om en vecka. Elin berättar även hur hon pusslar ihop jobb, barn & Iron man satsning och ger sina tips på träningsplanering.

Trevlig lyssning!

Blogg – Har du förberett dig?

Den 3/8 2018 drog jag på mig löparskorna och gav mig av på 25 mils löpning på sju dagar. Mellan 30 – 46 km varje dag skulle avverkas med start i Karlstad och målgång i Uddevalla. När jag kom på idèn var jag fast besluten av att det skulle gå att göra. Jag hade ingen att fråga som gjort något liknande innan.

Jag förberedde mig genom många timmars träning. Men framförallt mentalt genom att se hela resan från min målgång i Uddevalla och spola den tillbaka till start och fick reda på vad som krävdes, vilka delmål jag behövde,var dom skulle vara och framförallt att det skulle gå. Jag föreställde mig hur Uddevalla såg ut, lade till glada människor och såg mig lycklig. På det viset fick jag in en positiv känsla med glädje så att jag blev lycklig av tanken på Uddevalla. När jag startade resan visste jag att jag skulle klara det eftersom jag sett filmen i huvudet när jag springer i mål. Jag hade ju klarat det så många gånger utan att egentligen sprungit än. Varje tränings pass föreställde jag mig att jag sprang till Uddevalla. När jag sprang till Uddevalla tänkte jag att jag var hemma och tränade på att springa till Uddevalla och kunde lyfta fram en tränings kompis jag tränat med och låtsas att vi sprang hemma. På så vis fick in ett lugn i prestationen och det räckte ju att träna på Uddevalla för att få effekt av dom positiva vibbar det gav. Jag hade rekat några av sträckorna live med bil och andra via Eniro. Allt var planerat med sträcka varje dag, boende och mat.

Jag vaknade varje morgon med ett sug av att springa och beta av nästa strecka. När jag klippte bandet vid målgången i Uddevalla kan man bokstavligt talat säga att hjärnan och kroppen stängde ner. som att dra ur sladden. Jag hade förberett mig minutiöst men efter målgång fanns inte någon plan. kommande veckor och månader fanns ingen plan därför hade jag svårt att få till något. Men jag är övertygad om att skulle jag sprungit i 8 dagar,9 dagar eller 10 dagar hade det gått bra. Men nu var det 7 dagar och det blev det.

Patrik Jarnstam – Jarnstam coaching

Coach & föreläsare inom löpning och mental styrka.